کد خبر 450492
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

مدیر مسئول موسسه سرچشمه در صفحه اینستاگرامش عکسی از خود در دوران طفولت را منتشر کرد.

گروه فضای مجازی مشرق- محمدرضا زائری با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت: مرداد ١٣٦٤ درست سي سال قبل در خيابان پاستور و سر كوچه اختر ، جايي كه شيرين ترين خاطرات نوجواني ام شكل گرفت.

عکس/ زائری در دوران طفولیت

كوچه باريك و كوتاهي كه هيچ وقت فكر نمي كرديم اين قدر سياسي و مشهور بشود ! سر كوچه آقاي عبدالله نوري بود و وسط كوچه ما بوديم و انتهاي كوچه آقاي ميرحسين موسوي ، و با اينكه پدرم رسما انتساب به هيچ كدام از دو خط و جناح سياسي رايج نداشت ولي از قضا هم از مخالفين جدي آقاي موسوي بود ( تا جايي كه گاهي او را به همراهي با امضاي آن ٩٩ نفر كذايي متهم مي كردند ) و هم با شيخ عبدالله نوري مشكل داشت ( و هنوز متن و صوت سخنراني مشهورش بر عليه عبدالله نوري ميان مردم هرمزگان دست به دست مي گردد ) و ما درست وسط اين دو همسايه بوديم !

توي خانه اي كه محل سلام ها و خداحافظي هاي رنگارنگ نوجواني من بود با رفقاي پايگاه بسيج كه به جبهه مي رفتند و برخي كه برمي گشتند و خبر شهادت ديگري را مي آوردند، خانه اي كه در آن موقع افطار شب نوزدهم ماه رمضان و باصداي أشهد أن عليا ولي الله روح پدربزرگي كه بسيار دوستش مي داشتم جلوي چشمم از قفس تن رها شد.


و كنار در خانه ما پنجره آشپزخانه اي بود كه خانم رهنورد شيشه هاي ترشي و سركه اش را مي چيد و گاه هم توي رفاقت هاي زنانه با محبت و تواضع چيزي از آنها به مادرم هديه مي داد.

و خانه اي كه در آنجا نخستين نوشته ها و نقاشي ها و شعرهاي جدي ام را براي مطبوعات مي فرستادم و چنان رسمي و جدي مكاتبه مي كردم كه گاه صاحبان آن نشريات باورشان نمي شد نويسنده نامه ها نوجواني چهارده ساله است و خلاصه از همان خانه خبرنگاري ها و نوشتن ها و روزنامه خواني هاي جدي آغاز شد تا به خانه هاي ديگري رسيد كه يكي يكي يا خراب شدند يا در نوبت خراب شدن هستند ! چرا كه خبرنگاري و كار رسانه اي فقط سالي يك روز محترم است : روز هفدهم مرداد !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گنجی پور ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 0
    هوالعزیز به عنوان یک هرمزگانی به وجود جناب حجه الاسلام زائری و پدر بزرگوار ایشان حاج اقا غلامعباس زائری افتخار میکنم . پدر ایشان از اساتید قران واخلاق هستند و نیروهای انقلابی و متعهد زیادی را در بندرعباس پرورش دادند . دعا گوی ایشان هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس